Osmo Spil – Leg & Læring
Osmo leder udviklingen indenfor spil og læring
Osmo Spil er blevet et verdenskendt og prisvindende brand indenfor uddannelsesområdet, med deres revolutionerende måde at integrere spil og læring på. Med Osmo spil-serien, kombinerer barnet leg og læring, og lærer eksempelvis at bygge, programmere, stave og regne på en helt ny, sjov og revolutionerende måde. Osmo spil-serien, består af en række forskellige spil versioner, som hver især udfordrer barnet på hver deres måde. Fælles for alle spillene og hele Osmo konceptet, er at barnet udfører aktive handlinger, med fysiske brikker og tegnebræt foran iPad’en.
Via et reflektor spejl, vil iPaden automatisk opfange og registrere barnets fysiske bevægelser og interaktioner, og på denne måde, vil Osmo guide barnet igennem spillet, på en sjov og lærerig måde.
Om Osmo
Tangible Play Inc. – Virksomheden bag Osmo-mærket – blev grundlagt i 2013 af Pramod Sharma og Jerome Scholler, som satte op for at skabe “noget fantastisk, der inspirerer den yngste generation”, samtidig med at mange bekymringers bekymring er rettet mod hvordan man får deres børn til at interagere med teknologi uden at miste værdien af hands-on play.
Osmo er en international innovativ prisvinder og opererer i over 42 lande indenfor uddannelsesområdet
Til dato har Osmo været udnævnt til Time Magazine’s Best Inventions, er en Forældre Choice Choice-vinder, en vinder af den prestigefyldte Oppenheim-pris og en 2016-finalist for Toy of the Year. Osmo sælges i over 42 lande, leveret via ni internationale distributionscentre og er blevet omhygget i mere end 25.000 skoler. Tangible Play Inc. har hovedkontor i Palo Alto, Californien.
Tekst og links er sponsoreret indhold fra Droneland.dk
Læs mere om undervisningsrobot.dk her